W dniu dzisiejszym Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jerzy Walczyk poinformował o zakończeniu procedury kontroli w sprawie wydatkowania finansów i zakupu sprzętu dla OSP Kórnik.

Kontrola rozpoczęła się 24 czerwca 2020, a zakończyła się 10 września 2020.

Na podstawie przedstawionych dokumentów oraz złożonych wyjaśnień, przez Burmistrza, Pracowników Wydziału Ochrony Środowiska, Kierownictwa Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, byłego Komendanta Ochotniczej Straży Pożarnej w Kórniku, Komisja Rewizyjna ustaliła, że na podstawie przedstawionych wybranych faktur w sposób jednoznaczny wskazują na nieprawidłowości w wydatkowaniu środków finansowych przy zakupie sprzętu dla OSP.

W trakcie procesu i składania wyjaśnień były Komendant Gminny OSP przyznał się do procederu wyłudzenia w celu uzyskania korzyści majątkowej. Jednocześnie zobowiązał się do dobrowolnego zwrotu wyłudzonego mienia.
– poinformował Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jerzy Walczyk

Komisja wydała zalecenia po kontrolne w 3 punktach:

  1. Zawiadomienie odpowiednich organów ścigania o możliwości popełnienia przestępstwa.
  2. Wezwanie do zwrotu wyłudzonych środków finansowych przez Urząd Miasta i Gminy Kórnik.
  3. Opracowanie systemu wydatkowana środków finansowych.

Dotarliśmy również do protokołu z komisji rewizyjnej i rozmowy z byłym komendantem OSP.
https://bip2.wokiss.pl/kornikm/BRM/HC_VIII%20kadencja/2020.07.16-protokol-k.rew.przyjety.pdf
.

Share.

Comments are closed.

Exit mobile version