Zgłosili się do nas rodzice uczniów ze Szkoły Podstawowej w Kamionkach z klas 4 – 8.
Nie podoba się wielu nowy system oceniania uczniów w szkole. Rozmowy z Dyrekcja trwają od listopada 2020. Poinformowali nas, że Rada Rodziców wnioskowała o przywrócenie starego systemu, ich wniosek miał być rozpatrzony 25 marca na Radzie Pedagogicznej. Niestety nie wiadomo dlaczego, zostanie on przedstawiony i poddany dyskusji dopiero w sierpniu przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego.
Dotarliśmy do informacji, że uchwała Rady Pedagogicznej nie była podjęta jednogłośnie. Poniżej przedstawiamy Państwu skale obowiązującą wcześniej, nową oraz w załączniku skale poszczególnych Szkół Podstawowych w Gminie Kórnik:
Ocena | Stara skala | Nowa skala |
Dopuszczający | 31% – 49% | 35% – 54% |
Dostateczny | 50% – 74% | 55% – 77% |
Dobry | 75% – 89% | 78% – 89% |
Bardzo dobry | 90% – 98% | bez zmian |
Celujący | 99% – 100% | bez zmian |
Zasady oceniania uczniów prac klasowych i sprawdzianów w
Zespole Szkół w Krzesinach im. Charles de Gaulle`a w Poznaniu
Ocena | Obowiązujący system |
Dopuszczający | 45% – 54% |
Dostateczny | 55% – 74% |
Dobry | 75% – 89% |
Bardzo dobry | 90% – 98% |
Celujący | 99% – 100% |
Poniżej przedstawiamy korespondencje Rady Rodziców z Dyrektorem Szkoły w Kamionkach:
Odpowiedź Dyrektora Szkoły w Kamionkach:
Jak widać systemy procentowe oceniania różnią się w każdej szkole, a poszkodowane są w tym wszystkim dzieci. Ogólnie rzecz biorąc powinien obowiązywać jeden narodowy system oceniania w szkołach podstawowych. Bo z dostępnych materiałów wychodzi, że ocena 3 z jednej szkoły nie równa 3 z innej lub 4 nie równa się 4, a tak być nie powinno.
Zapewne rodzicom dzieci nie chodziło o takie podniesienie jakości nauczania.
Szkoła w Kamionkach jest największą Szkołą w Gminie Kórnik. Dotychczas była to szkoła podstawowa z wieloma językami obcymi takimi jak: angielski, hiszpański, włoski, niemiecki. Niestety z niewiadomych przyczyn pozostał tylko angielski i niemiecki, reszta języków została zlikwidowana. Czy jeszcze do nas kiedyś wrócą?
A może szkoły w Gminie zaczną być profilowane? Tylko pytanie czy jest sens profilować Szkoły Podstawowe. Na dzień dzisiejszy w większości szkół na terenie Gminy Kórnik brakuje miejsc, a dzieci muszą uczyć się w systemie 2 lub 3 zmianowym, więc gdyby ktoś nie dostał się do wymarzonej szkoły mógłby być narażony na profil w innej szkole który go zupełnie nie interesuje.