„Dobry start” od 1 lipca można składać wnioski. Wypłaty zrealizuje ZUS.

Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie w ramach programu Dobry Start (tzw. 300+) przyzna i wypłaci Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.

Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu pomogą w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.

Zakład wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ przekażemy w formie elektronicznej.

W ramach programu Dobry Start wszyscy rodzice, bez względu na dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów i akcesoriów szkolnych. Świadczenie przysługuje wszystkim dzieciom, które uczą się w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych do ukończenia 20. roku życia, lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

Obecnie wsparcie z programu Dobry Start otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Powiązane artykuły

Śledź nas na

1,241FaniLubię
55ObserwującyObserwuj
0SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie Wiadomości