Wczoraj ruszył nabór ofert do przyszłorocznej edycji programu „Maluch+”. W 2021 r. budżet na tworzenie nowych i dofinansowanie funkcjonowania już istniejących miejsc opieki nad najmłodszymi dziećmi wynosi 450 mln zł.

Celem programu „Maluch+” jest zwiększenie dostępności miejsc opieki w żłobkach, klubach dziecięcych i u dziennych opiekunów dla wszystkich dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki, a także podwyższenie standardów opieki.

Wsparcie dla młodych rodziców i dla samorządów

W Polsce działa obecnie 6,4 tys. żłobków i klubów dziecięcych, które oferują blisko 192 tys. miejsc opieki nad maluchami. To o niemal 100 tys. więcej niż jeszcze w 2015 roku. Obecnie opieką żłobkową otoczony jest średnio co czwarty maluch.

„MALUCH+” 2021 w pytaniach i odpowiedziach

  1. Jakie są terminy składania ofert konkursowych?
    Oferty można składać w następujących terminach:
  • moduł 1 – od 7 września do 16 października 2020 r.
  • moduły 2-4 – od 7 września do 6 listopada 2020 r.
  1. Kiedy będą ogłoszone wyniki konkursu?

Wyniki konkursu z podziałem na beneficjentów zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: www.gov.pl/rodzina, w następujących terminach:

  • moduł 1 – do 27 listopada 2020 r.,
  • moduły 2-4 – do 15 stycznia 2021 r.
  1. Gdzie i w jakiej formie należy złożyć ofertę konkursową
    z załącznikami?

Oferty konkursowe należy składać do właściwego urzędu wojewódzkiego ze względu na położenie gminy, na terenie której prowadzona jest lub będzie instytucja opieki.