W ramach projektu „Rozwój elektronicznych usług publicznych” Burmistrz Przemysław Pacholski uczestniczył dziś w konferencji z udziałem Marszałka Województwa Wielkopolskiego Markiem Woźniakiem.
Realizacja projektu, w którym uczestniczy gmina Kórnik, ma zapewnić mieszkańcom i przedsiębiorcom możliwość załatwiania spraw poprzez system eUrząd.
Niezależnie od pory dnia i miejsca pobytu będzie można załatwić sprawy przez Internet w zakresie:
- podatków lokalnych dla osób fizycznych i prawnych (m.in. wypełnienie i złożenie formularza, obsługa płatności internetowych, dostęp do portalu internetowego z informacją o wysokości zobowiązania),
- zobowiązań z tytułu wywozu odpadów komunalnych (m.in. złożenie formularza poprzez platformę ePUAP, obsługa płatności internetowych, dostęp do portalu internetowego z informacją o wysokości zobowiązania),
- eKorespondencja (dostęp do portalu internetowego z informacją o stanie korespondencji i sprawy),
- eHarmonogram Wywozu Odpadów,
- eAnkieta
- eUsterka (zgłaszanie awarii i usterek) oraz mobilne ostrzeżenia,
- ePłatności
Po poprawnej autoryzacji mieszkańcy będą mogli sprawdzić swoje należności z tytułu podatków i opłat, terminy płatności oraz dokonać płatności drogą elektroniczną.
Dofinansowanie projektu dla Miasta i Gminy Kórnik to 1.043.291,25 zł ze środków WRPO.
Z naszej strony dodalibyśmy jeszcze zgłaszanie interwencji odpowiednim służbą jak np. Straży Miejskiej.
Jest to dobry kierunek rozwoju administracji publicznej, już wielokrotnie mieszkańcy wnioskowali o różnego typu aplikacje aby załatwić, zgłosić pewne sprawy m.in. harmonogram wywozów, zgłaszanie dzikich wysypisk, zgłaszanie interwencji urzędowi jak i Straży Miejskiej. Oby udało się to jak najszybciej wprowadzić.