Meta Title: Jooble podpowiada, jak stworzyć skuteczne CV
Meta Description: Sprawdzone wskazówki, jak przygotować swoje CV, żeby wyróżnić się spośród innych kandydatów i przyciągnąć uwagę rekrutera.
Jak przygotować idealne CV, które zwróci uwagę pracodawcy? – poradnik Jooble
Czy przychodziła Ci ostatnio myśl o zmianie pracy? Nie martw się, nie ma w tym nic złego – codziennie zastanawiają się nad tym tysiące ludzi w Twoim otoczeniu. A może od jakiegoś czasu rozglądasz się za ofertami? W ciągu ostatnich miesięcy wysłałeś setki CV i masz nadal zero odzewu? Jesteś zdesperowany i sfrustrowany poszukiwaniem pracy i masz wrażenie, że coś robisz źle?
Pierwsze, nad czym powinieneś/-aś zastanowić się w takiej sytuacji, to Twoje CV. Na pewno wiesz, że dobrze przygotowane CV to klucz na rynku pracy. Profesjonalne i przejrzyste CV pozwala pracodawcy szybko zauważyć Twoje najważniejsze kwalifikacje i doświadczenie, a to może być decydujące w procesie rekrutacyjnym. Dzisiaj razem z wyszukiwarką pracy Jooble zastanowimy się, jak za pomocą dokumentów aplikacyjnych uzyskać przewagę nad innymi kandydatami, zwiększając Twoje szanse na zaproszenie do dalszych etapów rekrutacji.
Załóżmy na chwilę, że zamierzasz składać aplikacje na stanowisko copywritera, a spośród wszystkich możliwości najbardziej interesuje Cię praca zdalna. Jak powinno wyglądać Twoje CV w tym przypadku?
-
Dostosuj CV do oferty pracy. Podstawą udanego CV jest dopasowanie jego treści do opisu stanowiska. Chcesz sprawdzić, jakie umiejętności wymieniają oferty pracy zdalnej dla copywritera? Przede wszystkim zwróć uwagę na umiejętności techniczne, takie jak znajomość narzędzi do tworzenia treści, SEO, czy doświadczenie w pracy z platformami do zarządzania treścią. Przygotowując CV, możesz dodatkowo załączyć przykłady swoich tekstów, które najlepiej oddają Twoje umiejętności. Dzięki temu przyszły pracodawca będzie mógł szybko ocenić Twój styl pisania i dopasowanie do potrzeb firmy. Jeśli ciekawi Cię dana branża, to warto przejrzeć oferty pracy zdalnej dla copywritera na Jooble.
-
Pokaż zaangażowanie. Wymień projekty związane z copywritingiem, np. pracę w agencjach reklamowych, tworzenie treści na blogi, strony internetowe, opisy produktów, kampanie reklamowe. Wreszcie opisz wyniki swojej pracy, np. wpływ Twojej pracy na sukces firmy.
-
Pamiętaj o liczbach. Jooble radzi, aby przedstawiać swoje osiągnięcia w postaci konkretnych danych liczbowych, np. wzrost sprzedaży o 20% w ciągu 6 miesięcy. Jeśli w poprzedniej pracy udało Ci się zwiększyć liczbę subskrybentów newslettera, lepszą konwersję produktu lub zaangażowanie obserwujących stronę w mediach społecznościowych, wyraź to w liczbach lub stosunku procentowym. To zawsze zrobi wrażenie na rekruterze!
-
Zademonstruj różnorodność stylów pisarskich. Jeśli masz doświadczenie w pisaniu różnych rodzajów tekstów (reklamowych, SEO, content marketing), koniecznie to uwzględnij. Przykłady dopasowania stylu do różnych branż lub klientów zawsze są dużym atutem.
-
Czas, aby pochwalić się swoim portfolio. Masz swoją stronę na Behance, wizytówkę internetową, listę rekomendacji na Linkedin, ebooka z wycinkami swoich prac, filmik lub starannie przygotowany profil w mediach społecznościowych? Link do portfolio online z przykładami Twojej kreatywności to absolutny must-have dla osoby, poszukującej pracy w roli copywritera. Zadbaj, by te przykłady były różnorodne. Niech to potencjalni pracodawcy biją się o Ciebie!
-
Unikaj lania wody i owijania w bawełnę. Chyba już wiesz, o czym mowa, ale na wszelki wypadek podpowiadamy: konkret to zawsze konkret. Czytając takie wyrazy, jak “różnorodne projekty”, “doskonałe umiejętności komunikacyjne”, “wszechstronne zaangażowanie” czy “wiele innych zadań”, Twój rekruter ryzykuje nabawić się ziewoty lub mdłości, ale w żadnym wypadku nie pomoże Ci to wyróżnić się z tłumu.
-
Nie wysyłaj tego samego CV do każdej firmy. Wiemy, że to oznacza więcej marudnej pracy dla Ciebie, ale efekt końcowy jest tego warty. Aby uprościć zadanie, stwórz sobie jeden uniwersalny szablon CV, w którym następnym razem zmienisz tylko informacje, istotne dla stanowiska, na które aplikujesz.
Oto porady, które uważamy za najistotniejsze.
Pewnie zadajesz także sobie pytanie, czy zdjęcie, jakiego użyjesz w życiorysie, szablon graficzny i paleta kolorów, liczba stron i podział CV na sekcje ma znaczenie, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi rekruterów? Jasne, że w pewnym stopniu to też jest ważne. Przecież liczy się pierwsze wrażenie, a niechlujnie lub nieestetycznie opracowane CV może zostać odrzucone nawet bez czytania treści. Natomiast, jak powiedział Albert Einstein, “czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się”. Po stworzeniu swojego CV przeczytaj go oczami innej osoby, która jeszcze nic nie wie o Tobie i pomyśl, czy Twój tekst jasno przedstawia kluczowe kwalifikacje oraz doświadczenie, które odpowiadają wymaganiom stanowiska. Bo to, co rzeczywiście będzie miało znaczenie przy wyborze kandydata, to to, czy w pamięci osoby oceniającej pozostaną konkretne osiągnięcia i mierzalne wyniki, pokazujące, że kandydat miał realny wpływ na sukcesy w poprzednich miejscach pracy.